گزارش نتایج 88 سیکل IUI در 75 زوج نازا در بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان، مهر ماه 80 لغایت مرداد ماه 82

پیام:
چکیده:
سابقه و هدف
تزریق داخل رحمی اسپرم با یا بدون تحریک تخمک گذاری، برای درمان علل مشخصی از نازایی ها از جمله فاکتور مردانه، موکوز بد سرویکس، وجود آنتی بادی های ضداسپرم، مواد خفیف اندومتریوز، اختلالات مربوط به تخمک گذاری مقاوم به درمان های اولیه نازایی ناشناخته استفاده میشود. هدف از این مطالعه بررسی نتایج IUI در مرکز بیمارستان امیرالمومنین و مقایسه آن با آمار مراکز دیگر بوده است.
مواد و روش ها
نوع تحقیق، توصیفی است که بیماران کاندید IUI از مهرماه 80 لغایت مردادماه 82 مورد مطالعه قرار گرفتند. در 21 سیکل از کلومیفن (CC) و 67 سیکل از گنادوتروپین ها به همراه کلومیفن (HMG+CC) برای تحریک تخمک گذاری استفاده شد و از HCG یا Super fact به جای سرج LH استفاده شد و بیماران براساس شرح حال، معاینه، انجام PCT، Prolactin، TSH و هیستروسالپینگوگرافی و آنالیز سمن به چهار گروه اصلی به ترتیب: 1- اختلال در تخمک گذاری 2- مردانه 3- عدم تخمک گذاری و مردانه و 4- ناشناخته تقسیم شدند.
یافته ها
16 درصد حاملگی به ازای بیمار و 13.6 درصد به ازای سیک داشتیم. 3 مورد حاملگی در سیکل CC و 9 مورد حاملگی در سیکل HMG+CC بود که از نظر آماری اختلاف معنی داری نداشتند (P>0. 85). شایع ترین علت نازایی به ترتیب اختلال در عدم تخمک گذاری (32%) و مردانه (30.7%) بود. از 12 مورد حاملگی 6 مورد حاملگی ترم زنده، 2 مورد حاملگی در جریان، 2 مورد سقط، 1 مورد زایمان پره ترم، 1 مورد مرگ داخل رحمی و 1 مورد دوقلویی بودند. درصد حاملگی به ازای سیکل در علل مختلف نازایی از نظر آماری معنی دار نبود(0.1
نتیجه گیری
با توجه به این که در این مطالعه در 67 سیکل از ترکیب HMG+CC برای تحریک تخمک گذاری استفاده شده، که میانگین مصرف آمپول HMG 10عدد بوده است، می توان از این متد در افرادی که با CC به تنهایی پاسخ مناسبی ندارند و جاهایی که به علتOHSS، ترس از مصرفHMC به تنهایی وجود دارد، استفاده کرد و میزان مصرفHMC را پایین آورد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
93
لینک کوتاه:
magiran.com/p197507 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!