مدل دینامیکی با عوامل سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان نابارور

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
در پژوهش های قبلی روش های مختلفی برای پیش بینی بیماری برپایه ی آمار یا شبکه های عصبی ارائه شده است. در این مدل ها با استفاده از آمارها و نتایج حاصل از روش های گذشته، تجزیه و تحلیل احتمالات را پیش بینی کرده اند.
هدف
در این مقاله، نویسندگان به ارائه یک مدل دینامیکی با هدف پیش بینی نتایج درمان بر پایه معادله دیفرانسیل با عامل سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان نابارور پرداخته اند.
مواد و روش ها
برای این منظور، جمعیت مطالعه را به پنج گروه تقسیم می کنیم: زنان مستعد به ناباروری، زنان مبتلا به PCOS، زنان ناباروری که تحت درمان کلومفین سیترات و گنادوتروپین قرار می گیرند، زنان نابارور تحت درمان IVF و زنان نابارور بهبود یافته. بدین منظور به مدل سازی بیماری در زنان نابارور می پردازیم و نشان می دهیم نقطه تعادل آزاد، به طور مماسی پایدار است.
نتایج
همچنین نقطه تعادل دیگر سیستم مطالعه شد و نتایج نشان داد که این نقطه تعادل پایدار علامتی نمی باشد. همچنین با استفاده از قضیه استوکس ثابت می کنیم، بازگشت پذیری سیکل بیماری با عامل تخمدان پلی کیستیک در مدل زنان نابارور متناوب نمی باشد. ما این مدل را با استفاده از روش رانگ-کوتا به صورت عددی حل کرده و اطلاعات را در ‎3‎ نمودار خلاصه نموده و سپس به بررسی و مقایسه نمودارها می پردازیم.
نتیجه گیری
این مطالعات نشان می دهیم که با افزایش سن، ذخیره تخمدان کاهش می یابد و درمان کلومیفن سیترات و گنادوتروپین پاسخگو نمی باشد، بنابراین با توجه به نمودار های مدل درمان IVF در این گروه از بیماران توصیه می شود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
231 تا 244
لینک کوتاه:
magiran.com/p1983644 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!