مدیریت محیط زیستی ایستگاه های انتقال پسماند شهری با تاکید برکنترل آلاینده ها مطالعه موردی: ایستگاه انتقال پسماند دارآباد تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
امروزه با رشد جوامع شهری و متعاقب با آن شاهد افزایش میزان زباله های شهری و به تبع آن شاهد مشکلات زیست محیطی بیشماری هستیم. بسیاری از شهرها دارای ایستگاه های انتقال پسماند هستند که به د لیل مشکلات مد یریتی شامل مکان یابی و طراحی و عملکرد ی از اثرات مخرب بر روی محیط زیست و انسان ها برخورد اراند . هدف از این تحقیق بررسی جنبه های زیست محیطی و بهد اشتی ایستگاه های انتقال پسماند در مناطق مسکونی میباشد . بدین منظور نمونه برد اری و اندازه گیری از آلایند ه های موجود در ایستگاه صورت گرفت. نتایج حاصل از نمونه برد اری از شیرابه چاه سپتیک میزان اکسیژن خواهی بیوشیمایی (BOD) و اکسیژن خواهی شیمیایی (COD) در ایستگاه مورد مطالعه به ترتیب برابر است با 52200، 80000 میلی گرم در لیتر بوده است که در تمامی موارد از حد استاندارد خروجی فاضلاب بیشتر است. میزان ذرات گرد و غبار در نقاط مختلف نمونه برداری شده از سایت بیانگر پایین تر بودن مقاد یر از حد استاندارد می باشد. میزان گاز CO2 در اتاق استراحت کارکنان 1275 PPM بوده که بالاتر از میزان استاند ارد می باشد . همچنین نتایج سنجش شدت مواجهه صوتی در نقاط مختلف ایستگاه بالاتر از حد استاند ارد بود ه و نامناسب ارزیابی گردیده است. در پایان بر اساس یافته های تحقیق به ارائه راهکارهایی در جهت کاهش و کنترل آلود گی های زیست محیطی موجود به منظور بهبود کیفیت وضعیت ایستگاه انتقال پسماند پرد اخته شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
249 تا 260
لینک کوتاه:
magiran.com/p1992510 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!