انتخاب تامین کنندگان پایدار در زنجیره تامین پوشاک با استفاده از روش بهترین- بدترین (BWM)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
از آنجا که سلامتی انسان درگرو برخورداری از محیط زیست و محیط اجتماعی سالم و به دور از مخاطرات است، مفهومی به عنوان پایداری برای تمرکز بر بهبود موضوعات زیست محیطی و اجتماعی (منابع طبیعی، آب و انرژی، ایجاد زیرساخت های کاهش آلایندگی ها، حذف ناهنجاری های اجتماعی نظیر فقر، معلولیت ها، حقوق کودکان، زنان و اقلیت ها) هم زمان با نگاه های اقتصادی، به عنوان بحثی بسیار تاثیرگذار در آینده بشریت، توسط محققان مطرح گردید. زنجیره های تامین با ایجاد رفتار مسئولانه در تمام مراحل و اعضای زنجیره، می توانند به عنوان بستری مناسب برای توسعه پایداری مورد استفاده قرار گیرند و با توجه به نقش انتخاب تامین کننده در زنجیره تامین، در این تحقیق با به کارگیری روش های پژوهش توصیفی- پیمایشی، با مطالعه ادبیات موضوع، دریافت نظر خبرگان و با به کارگیری روش بهترین- بدترین، یک سیستم برای انتخاب تامین کننده پایدار برتر با درک ماهیت محصول و پیش بینی وضعیت آلایندگی زیست محیطی، دغدغه ها و مخاطرات اجتماعی فعالیت ها از حلقه های زنجیره تامین پوشاک پیشنهاد شده است. مدل ارائه شده براساس دغدغه های ابعاد پایداری، رویه خاص و متناسب برای انتخاب تامین کننده در هر بخش زنجیره تامین پوشاک را ارائه می کند تا با توسعه پایداری حاصل از انتخاب برترین تامین کننده، بتوان مفهوم پایداری را در کل زنجیره تامین پوشاک گسترش داد.
زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 61
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.