شناسایی چالش های اجرایی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد از دیدگاه مدیران بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اصفهان و ارایه راهکارها در سال 1397

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
پرداخت مبتنی بر عملکرد، مدل پرداختی است که سعی بر پاداش دادن به ابعاد اندازه گیری شده ی عملکرد دارد و ارایه کنندگان خدمات سلامت را در جهت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، توسط انگیزاننده های مالی تشویق می کند. هدف اصلی این پژوهش شناسایی چالش های اجرایی طرح پرداخت مبتنی برعملکرد از دیدگاه مدیران بیمارستان های آموزشی درمانی شهر اصفهان و ارائه رهکارها در سال 1397 بود.
روش بررسی
تحقیق حاضر به شیوه کیفی و از مصاحبه نیمه ساختار یافته برای گردآوری داده ها استفاده شده است. نمونه های مورد بررسی 11 نفر (مدیران بیمارستان های اموزشی درمانی شهر اصفهان) بودندکه به روش هدفمند انتخاب شدند. تمامی مصاحبه ها ضبط شده و سپس بر روی کاغذ نوشته شد. مدت زمان مصاحبه ها بین 45 الی 60 دقیقه متغیر بود. روش تحلیل داده ها در این پژوهش با استفاده از نرم افزار MAXQDA12 و بر مبنای روش تحلیل موضوعی بود.
یافته ها
در این پژوهش، در رابطه با چالش های اجرایی، تعداد هفت مضمون و پانزده زیرمضمون حاصل شد. مضامین عبارتند از ؛ ضعف های ماهیتی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، ضعف در اموزش و پشتیبانی اموزشی، مشارکت ضعیف کارکنان، ضعف فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقص و ضعف در قوانین و مقررات، شرایط نامطلوب بخش دولتی، و شرایط خاص حاکم بر بیمارستان های دولتی.
نتیجه گیری
روش پرداحت عملکردی در صورت اجرای صحیح، می تواند منجر به بهبود شاخص های کمی و کیفی مرتبط با عملکرد کارکنان شود. اجرای صحیح نیازمند شناسایی چالش ها و موانع و سپس اقدامات اصلاحی می باشد. این پژوهش توانست بخشی از چالش های اجرایی طرح پرداخت عملکردی را از نگاه مدیران بیمارستان ها شناسایی و ارائه نماید.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
121 تا 130
لینک کوتاه:
magiran.com/p1998876 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!