تحلیل سودآوری استراتژی های معامله در بازار قراردادهای اختیارمعامله (مطالعه موردی: قرارداد اختیارمعامله سکه طلا در بورس کالای ایران)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف این پژوهش، شناسایی استراتژی های سودآوردر بازار قراردادهای اختیارمعامله سکه طلا در بورس کالای ایران است. به منظور انجام این پژوهش، با توجه به داده های روزانه قیمت اختیار معامله سکه طلا دربورس کالای ایران، سود حاصل از اتخاذ هر استراتژی قرارداد اختیار معامله (ازدیدگاه سرمایه گذار) محاسبه شده است و درنهایت دربازه زمانی دی ماه 1395 تا تیرماه 1396 (داده های مربوط به150روز کاری دربورس کالای ایران)، سود حاصله از اتخاذ هر یک از استراتژی ها محاسبه و استراتژی های سودآور شناسایی شده است. در این پژوهش، استراتژی های متقارن و نامتقارن خرید و فروش پروانه ای، خوش بینانه و بدبینانه، استرادل، استریپ، استرپ و استرانگل به تفکیک سررسیدهای دی ماه1395، اسفندماه1395، تیرماه 1396 و شهریورماه 1396 مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج پژوهش حاکی است، در خصوص قراردادهای اختیارمعامله سکه طلا در بورس کالای ایران با سررسید دی ماه1395، استراتژی خوش بینانه قرارداد اختیارخرید و درخصوص قراردادهای اختیارمعامله با سررسید اسفند ماه 1395و تیرماه 1396، استراتژی پروانه ای خرید و استراتژی خوش بینانه قرارداد اختیارخرید برای سرمایه گذاران سود آور بوده و توصیه می گردد. از آنجایی که اکثر استراتژی ها برای قراردادهای اختیارمعامله با سررسید شهریورماه، سودده نبوده است، لذا سرمایه گذاری قراردادهای اختیارمعامله با سررسید شهریورماه، توصیه نمی گردد. همچنین توصیه می گردد در اکثر استراتژی های مذکور، اخذ موقعیت معکوس وپایان دادن به سرمایه گذاری، درسه روز اول از شروع این قرارداد در بورس کالا نباشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
93 تا 114
لینک کوتاه:
magiran.com/p2001269 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!