تاثیر خودنظم بخشی خواندن و درک مطلب بر انگیزه برای خواندن به انگلیسی به عنوان زبان خارجی: رهیافتهایی براساس یک مدل یادگیری خودنظم یافته

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
خودنظم بخشی عبارت است از توانایی تنظیم افکار و اعمال برای رسیدن به اهداف. و یادگیری خودنظم یافته دربردارنده رفتارهایی برای نیل به اهداف یادگیری است. بررسی تاثیر آموزش یک مدل یادگیری خودنظم یافته به فراگیرندگان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بر انگیزه آنان برای خواندن در انگلیسی هدف عمده این مطالعه است. علاوه براین، درمی یابیم آیا سطح مهارت زبانی شرکت کنندگان می تواند اثر آموزش خودنظم بخشی را تعدیل کند. دراین راستا، در یک آموزشگاه زبان، استراتژی های خودنظم بخشی خواندن به دو گروه آزمایش آموزش داده شد، اما دو گروه کنترل ، خواندن را به صورت سنتی و متداول آموزش دیدند. داده های مطالعه با استفاده از پرسشنامه موری درباره انگیزه خواندن به انگلیسی جمع آوری شد. تحلیل پارامتریک دو طرفه انکووا نشان داد که آموزش خودنظم بخشی خواندن و درک مطلب به انگلیسی می تواند انگیزه شرکت کنندگان را برای خواندن به انگلیسی بهبودبخشد، اما سطح مهارت زبانی تاثیر آموزش خودنظم بخشی را تعدیل نمی کند. این یافته ها می تواند مدرسان را ترغیب کند تا برای بهبود انگیزه خواندن زبان آموزان از استراتژی های خودنظم بخشی در کلاس استفاده کنند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
131 تا 153
لینک کوتاه:
magiran.com/p2008760 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!