میزان رضایت مندی از خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و عوامل موثر بر آن در شهرستان رفسنجان در سال 1396. یک مطالعه توصیفی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف
از آنجایی که رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز خدمات بهداشتی - درمانی یکی از شاخص های اندازه گیری کیفیت خدمات ارائه شده می باشد، لذا این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی - درمانی انجام شد.
مواد و روش ها
مطالعه توصیفی حاضر بر روی 385 نفر از افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی- درمانی شهرستان رفسنجان در سال 1396 انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از یک چک لیست  که شامل اطلاعات دموگرافیک و اختصاصی بود، استفاده شد. تجزیه و تحلیل نهایی داده ها با استفاده از آزمون های آماری مجذور کای و آنالیز واریانس یک طرفه در سطح معنی داری 05/0انجام شد.
یافته ها
نتایج نشان داد که از مجموع 385 نفر، تعداد 335 نفر (87 درصد) زن و 50 نفر (13 درصد) آنها مرد بودند. هم چنین، 4/77 درصد مراجعین از خدمت ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی رضایت بالا و 7/19 درصد رضایت خیلی بالا داشتند. بعد از کنترل اثر مخدوش کنندگی سطح تحصیلات، بین نمره رضایت مندی بین سه مرکز خصوصی، دولتی شهری و روستایی تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد)05/0p>).
نتیجه گیری
در مجموع سطح رضایت مندی افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان رفسنجان بالا بود. بررسی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی باعث افزایش آگاهی برنامه ریزان و مدیران از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و اعمال روش هایی جهت رفع نواقص می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
573 تا 586
لینک کوتاه:
magiran.com/p2014756 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!