تاثیر خدمات لجستیکی، بندری و زیرساخت ها بر رضایت ازخدمات ترانزیتی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد (در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از مهم ترین موضوعاتی که سازمان ها در شرایط رقابتی کنونی با آن سر و کار دارند، آگاهی از میزان رضایت مشتریان در خصوص عملکرد سازمان، محصولات و خدمات است. تحلیل اهمیت-عملکرد یک ابزار مفید در بررسی رضایت مشتری و استراتژی های مدیریت می باشد. که می تواند به ذینفعان در تشخیص نقاط ضعف و قوت و تعیین اولویت های بهبود کمک نماید. هدف از مطالعه حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات ترانزیتی منطقه آزاد اروند از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد است. مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردی است که داده های موردنیاز آن از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید. در این راستا، از بین 190 نفر از بازرگانان، ترخیص کاران و افراد فعال در حوزه حمل ونقل، 126 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. بر اساس25 مولفه کیفیت خدمات ترانزیتی شناسایی شده و ماتریس اهمیت-عملکرد، الگویی عملیاتی برای آسیب شناسی رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات ترانزیتی منطقه ارائه گردید. نتایج نشان دهنده این است که متغیرهای، کارآمدی شبکه حمل و نقل، بهره گیری از خطوط راه آهن مدرن و خطوط هوایی منظم و کاهش بروکراسی اداری به دلیل دارا بودن اهمیت بالا و عملکرد کم از سوی سازمان منطقه آزاد اروند نیاز به توجه فوری دارند و باید جهت رضایت مشتری بهبود یابند؛ زیرا از جمله متغیرهای کلیدی شناسایی شده ی موثر بر کیفیت خدمات ترانزیتی در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند می باشند.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 43
لینک کوتاه:
magiran.com/p2031978 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!