مقایسه قدرت پیشبینی کنندگی مدلهای ترکیبی شبکه های عصبی مصنوعی، در پیش بینی قیمت قراردادهای سواپ نکول اعتباری با مدل مرتون

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

ریسک نکول از تعهدات یکی از مهمترین انواع ریسک، و قراردادهای سواپ نکول اعتباری از مهمترین ابزار مالی جهت پوشش آن میباشند. نبود چنین ابزار ی موجب کاهش جذابیت به خصوص برای سرمایه گذاران بین المللی میگردد و زیانهای اقتصادی را به کشورهای فاقد این نوع ابزر، من جمله ایران، تحمیل مینماید. پس از بحران 2007، کارایی ابزار مالی مذکور پررنگتر شد، زیرا در تئوری و عمل، این ابزار میتوانست تا حد زیادی از بروز فاجعه ی مالی جلوگیری کند. هدف این پژوهش ، پیش بینی قیمت قراردادهای مذکور با مدل مرتون و برخی از مدلهای ترکیبی شبکه عصبی من جمله انفیس، نارکس، آدابوست و رگرسیون ماشین بردار پشتیبان، و مقایسه ی این الگوریتمهاست که از کاراترین مدلهای هوشمند حوزه ی فایننس میباشند. جامعه ی آماری را شرکتهای آمریکای شمالی و اروپایی تشکیل میدهند که نهاد مرجع قراردادهای مذکور بوده اند. داده ها از پایگاه بلومبرگ برای دوره ی 2015-2008 استخراج گردید که 125 شرکت به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. طبق نتایج، میانگین قدرت پیش بینی کنندگی الگوریتم نارکس بیش از سایر مدلهاست.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
69 تا 93
لینک کوتاه:
magiran.com/p2057389 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!