بیمارستان مجازی راهی برای ارتقای سلامت جامعه

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

پیشینه استفاده از فناوری ارتباطات در فرآیند درمان به قرن هجدهم باز می گردد. یکی از این فن آوری ها بیمارستان مجازی است که سازمان ناسا برای اولین بار برای کنترل وضعیت سلامت فضا نوردان خود در موقعیت های مختلف از این روش بهره گرفت. هدف از این مطالعه بررسی مزایا و فواید بیمارستان مجازی برای آینده بوده است.

مواد و روش ها

پژوهش حاضر مطالعه مروری است که از طریق حستجو در منابع علمی معتبر از جمله ، EMBASE، CINAHL، SID،ISI Scopus، Magiran، Medline،IranMedex و Direct Science با استفاده از کلید واژه های پزشکی از راه دور، بیمارستان مجازی، درمان و آموزش پزشکی از سال 1998 تا سال 2015 انجام گرفت. از مجموع 98 مقاله موجود در پایگاه داده های اطلاعاتی مورد بررسی، 34 مقاله واجد معیارهای ورود به مطالعه بودند.

یافته ها

بیمارستان مجازی در واقع همانند یک سیستم کتابخانه دیجیتالی، اطلاعات پزشکی تخصصی را در ارتباط با ارائه مراقبت در اختیار بیماران و ارائه دهندگان مراقبت قرار می دهد. این بیمارستان برای آموزش بیماران، کارکنان سلامت و دانشجویان، پیشرفت درمان بیماران، استفاد هی کارکنان خدمات بهداشتی درمانی جهت ارائه ی خدمات، امکان تحقیق و تبادل اطلاعات پزشکی در سطح جهانی و پزشکی از راه دور کاربرد دارد.

بحث و نتیجه گیری

بیمارستان مجازی به عنوان یک سیستم آموزشی برای مدیران بیمارستان در کلیه سطوح محسوب می شود و انتظار می رود با توجه به پیشرفت جوامع در آینده از آن بیشتر استفاده شود و به عنوان یکی از نیازهای اصلی آنها مطرح شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
27
لینک کوتاه:
magiran.com/p2061273 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!