دهکده سلامت و جایگاه آن در نظام سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

دهکده سلامت فضایی درمانی اقامتی است که در آن درمان های طبیعی در کنار سایر درمان های پزشکی صورت می گیرد. این مجموعه می تواند در اندازه های متفاوت و بسته به حجم سرمایه گذاری و اهداف استراتژیک سرمایه گذاران ساخته شود. در واقع یک دهکده سلامت کامل می تواند به تمام زمینه های مرتبط با سلامت بپردازد و تمام نیازهای سلامتی یک جامعه را برآورده کند.

روش بررسی

این مقاله یک مطالعه مروری بود که در آن از مقالات منتشر شده به زبان فارسی و انگلیسی که در پایگاه های Google Scholar, SID, PubMed, Irandoc, Science direct, Scopus  نمایه شده بودند، استفاده گردید. همچنین برای این بررسی از کلید واژه های دهکده سلامت، تفرجگاه سلامت موجود در Mesh استفاده و بدون محدودیت زمانی در پایگاه های قید شده جستجو شدند.

یافته ها

ارائه خدمات سلامت در فضاهای طبیعی و به دور از آلودگی شهری، نه تنها برای بیماران بلکه برای کسانی که علاقه مند به برخورداری از اقامتی توام با خدماتی نظیر آب درمانی، گیاهان دارویی، شن درمانی، لجن درمانی و سایر خدمات هستند نیز می تواند به بازیابی سلامت و آرامش جسم و روح آنان کمک نماید.

بحث و نتیجه گیری

 تلاش برای ایجاد محیط هایی همچون دهکده سلامت به دلیل پتانسیل بالای چنین مراکزی در کنار فراهم کردن سطح بالای آسایش فیزیکی و روانی مخاطبین، زمینه جذب درآمد و رونق کسب و کار محلی را به همراه دارد. بنابراین دهکده سلامت مجموعه ای است که می تواند در عین حال که به سلامت جامعه خدمت می دهد موجب توسعه اجتماعی، اقتصادی نیز شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 71
لینک کوتاه:
magiran.com/p2071157 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!