طراحی و ارزیابی سیستم اطلاع رسانی مبتنی بر تلفن همراه برای بیماران ویتیلیگو مراجعه کننده به مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

برنامه های کاربردی مبتنی بر موبایل، پتانسیل زیادی برای افزایش آگاهی بیماران پوستی دارند. هدف اصلی، بالابردن اطلاعات مراجعین از بیماری و سلول درمانی پوستی و نیز ارائه ی اطلاعات مرکز رویان، لیست متخصصین، آدرس و ارائه ی کلیپ ها و عکس های مربوط به بیماری است.

روش اجرا: 

ابتدا برای شناسایی اطلاعات، با پرسش نامه ی محقق ساخته، نیازسنجی به عمل آمد. روایی پرسش نامه ها توسط متخصصین تایید شد. نرم افزار سیستم اطلاع رسانی با نرم افزار تحت ویندوز Joapp طراحی و ایجاد گردید. درنهایت، با پرسش نامه ی استاندارد ارزیابی میزان رضایت کاربران و کاربردپذیری برنامه، مورد ارزیابی قرار گرفت.

یافته ها:

 نتایج ارزیابی کاربران در چهار محور عملکرد نرم افزار با میانگین (3/81%)، صفحه ی نمایش نرم افزار با میانگین (9/78)، اصطلاحات و اطلاعات نرم افزار با میانگین (1/68%) و قابلیت کلی نرم افزار (8/82%) و درنهایت میانگین کل امتیاز 7/77% که در سطح «خوب» است ارزیابی شدند.

نتیجه گیری:

 درمان این بیماری با توجه به تنش های روانی ضروری و مهم است. به علت عدم کارآیی درمان های موجود، درمان های مکمل برای کنترل بیماری در حال افزایش هستند. نرم افزار فوق با بالابردن اطلاعات بیماران در مورد بیماری شان به آن ها دید وسیع تری می دهد و استفاده از این نرم افزار خیلی مفید و کارآمد بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
214 تا 221
لینک کوتاه:
magiran.com/p2094980 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!