تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ثبت حرکات به وسیله دستگاه Motion Capture، موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و از آن در موارد مختلفی همچون بهبود عملکرد بیماران مبتلا به مشکلات حرکتی، افزایش انگیزه و خلاقیت کاربران استفاده می شود. همچنین، می توان از این صنعت در فیلمبرداری و ساخت انیمیشن های دو و سه بعدی بهره برد. استفاده از دستگاه Motion Capture برای بالا بردن خلاقیت و قدرت تفکر بسیار مناسب است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بهره گیری از دستگاه Motion Capture برای تبدیل حرکات خلاقانه انسانی با کمک موسیقی به یک نقاشی مفهومی بود.

مواد و روش ها

برای بومی سازی فرایند مورد نظر، از آلبوم موسیقی هفتواد مسعود نکویی و بخش اول این آلبوم به نام مقدمه استفاده گردید تا در نهایت، بتوان این موسیقی را با کمک دستگاه Motion Capture، به یک نقاشی خلاقانه و مفهومی تبدیل نمود. کاربران پس از شنیدن موسیقی مورد نظر، به انجام حرکات موزون خلاقانه مفهومی پرداختند. سپس این حرکات با کمک نرم افزار Unity و با در نظر گرفتن براش های مختلف برای هر اندام (مغز، دست، پا) و نشان دادن منطق های مختلف این اندام ها، در نهایت یک نقاشی مفهومی و خلاقانه ایجاد کرد.

یافته ها

رنگ قرمز همراه با براش تعریف شده برای آن، به منظور تعریف پاها و رنگ آبی با براشی متفاوت تر از قبل (ریزتر و متراکم تر) به منظور نمایش عقل و منطق و دور بودن از احساسات استفاده شد. در ادامه، براشی به شکل خط ممتد و قرمز برای نمایش تضاد میان احساسات و قلب با عقل و منطق مورد استفاده قرار گرفت و در نهایت، از براش سبز رنگ به منظور نمایش دست ها که با عقل و منطق همراهی می کنند، استفاده گردید.

نتیجه گیری

از تصویر و یا همان نقاشی نهایی می توان به مفهوم موسیقی مورد نظر و حرکات مفهومی و خلاقانه کاربر به خوبی پی برد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
4
لینک کوتاه:
magiran.com/p2103826 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!