ازشناخت شناسی اجتماعی فرهنگی تا اموزش دگرگون شونده : تاثیر اقدام پژوهشی مشارکتی از طریق وساطت محاوره ای بر رشد حرفه ای معلم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

آماده سازی معلمان انگلیسی برای آموزش امری پیچیده و بغرنج می باشد . بطور سنتی ، همسو با فلسفه مثبتگرایی که بر دیدگاه انتقال تمرکز دارد ، آموزش معلم عمدتا درگیر انتقال آموزشاتی از قبل تعیین شده به معلمان بوده است و معلمان را مصرف کننده صرف این اطلاعات میداند . به عنوان جایگزینی بر این دیدگاه سنتی ، انتقال محور در اموزش معلم ، اقدام پژوهشی به عنوان ابزاری کارا برای بسط اموزش معنا محور معلمان زبان دوم ارایه شده است . همسو با تغییرات اساسی در فلسفه اموزش معلم ، این مطالعه به بررسی کارایی اقدام پژوهشی همکاری محور به عنوان ابزاری کارا در رشد حرفه ای معلمان در فضای مجازی پرداخته است . برای این منظور ، هفت معلم مرد و زن در رشته زبان انگلیسی ، در بازه سنی 22 تا 35 سال ، از طریق نمونه گیری در دسترس از دانشگاهای مختلف در ایران انتخاب شدند و پس از آنکه به گروه رشد اموزش حرفه ای معلمان در واتس اپ اضافه شدند ، در کلاسهای انلاین یاد گرفتند که چگونه از طریق ایجاد سوالهای مشخص مرتبط با بافت کاری خود با همکاری سایر معلمان بپردازند و با طی کردن چرخه اقدام پژوهشی ، پروژه اقدام پژوهشی اماده نمایند . با استفاده از اطلاعاتی که چهار منبع اصلی بدست داد (پروژه های اقدام پژوهی ، ژورنال های رشد حرفه ای معلمان ، ژورنال تعمل درعملکرد حرفه ای و مصاحبه) معلوم گردید که مشغول کردن معلمان به مکالمه همکاری محور در محیط انلاین همراه با تدوین پروژه های اقدام پژوهشی منجر به رشد حرفه ای معلمان می شود که در آن معلمان می اموزند که شیوه تدریس خود را متحول سازند و قادر شوند که به سمت دیدگاه های رهایی بخش حرکت نمایند . نتایج این تحقیق دارای رهیافت های مهم برای معلمان در حالت عام و رهیافت هایی خاص برای معلمان زبان ایرانی و برنامه نویسان اموزشی می باشد .

زبان:
انگلیسی
صفحات:
51 تا 75
لینک کوتاه:
magiran.com/p2111248 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!