معناباختگی رویای امریکایی در دو نمایشنامه ی آلیس کوچولو و مرگ بسی اسمیت از آثار ادوارد آلبی با تکیه بر نظریه جورج هربرت مید
چکیده
ادوارد آلبی) 2016- 1928 (یکی از نمایشنامه نویسان صاحب سبک امریکا)باتمز، 2005 8(در قرن بیستم است. وی در بیشتر آثارش به مسئله ی رویای امریکایی 1 و تغییرات آن اشاره می کند. رویایی که به مثابه ی باوری ملی، ریشه در آموزه های فرهنگی اجتماعی خاص جامع هی امریکا دارد اما دچار معناباختگی شده است. محققان قصد دارند ریشه ی این انحراف را در بطن جامع هی پرتناقض امریکایی با عطف به رویکرد نظری جورج هربرت مید در قالب اثرگذاری قوانین و الگوهای دیگری تعمیم یافته جامعه به شکل مجموعه ی سازمان یافته از نگرش های ذهنی افراد، مورد مطالعه و کاوش قراردهند. روش تحقیق در این مقاله، تحلیل محتوای کیفی با رویکرد جهت دار است. پرسش اصلی پژوهش این است که معناباختگی رویای امریکایی در این دو نمایشنامه ی آلبی چگونه اتفاق می افتد؟ نمایشنامه های آلیس کوچولو2، مرگ بسی اسمیت3 در این مطالعه مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته اند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.