مروری بر سوگ: پیچیدگی های سوگ در طی شیوع کوید - 19

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

در اواخر سال 2019، ویروس کرونای جدید (COVID-19) همه گیر شد و به کشورها توصیه گردید که برای جلوگیری از شیوع این بیماری از روش های سختگیرانه قرنطینه استفاده شود. میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO: World Health Organization) حدود 4/3 درصد تخمین زده شده است. تجربه از دست دادن و فقدان یک تجربه طبیعی و ضروری در زندگی انسان ها است که می تواند منجر به واکنش سوگ گردد. اختلال و وقفه در فرایند سوگ می تواند منجر به یک نشانه روانی ناتوان کننده شود که با عنوان سوگ پیچیده شناخته می شود. در طول قرنطینه سختگیرانه COVID-19 در جهان، حمایت اجتماعی در مراسم خاکسپاری و مراسمات مذهبی و فرهنگی مرتبط تغییر کرده است.

مواد و روش ها

در این مطالعه کتاب های مهم در زمینه سوگ و همچنین پایگاه های داده پردازی معتبر علمی  PubMed، Web of Science ، Scopusو Google Scholar با استفاده از کلیدواژگان "grief" و "Complicated" و " COVID-19" یا " Post-traumatic Stress Disorder " مورد جستجو قرار گرفتند.

یافته ها

در طی شیوع کوید - 19، سوگ پیچیده افزایش یافته است؛ بنابراین ضروری است افرادی که از سوگ پیچیده رنج میبرند، شناسایی و درمان شوند.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط قرنطینه، ارتباطات و حمایت های اجتماعی کاهش می یابد؛ بنابراین فراهم کردن خدمات سلامت روان مبتنی بر اینترنت می تواند یک روش مفید برای درمان و کمک به بیماران مبتلا به سوگ پیچیده باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2135241 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!