طراحی و ایجاد برنامه کاربردی خودمدیریتی در مراقبت شکستگی های استئوپروتیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

شیوع شکستگی های استیوپروتیک که به ناخوشی و مرگ ومیر در سالمندان می انجامد، در جهان رو به افزایش است. برنامه های کاربردی در سلامت همراه، با توانمندسازی بیماران باعث افزایش مشارکت آنان در مدیریت سلامت خودشان می گردد. این موضوع در بهبود نتایج بهداشتی در بیماری های مزمن اهمیت بسیاری دارد. به همین جهت این مطالعه، با هدف ایجاد برنامه کاربردی خودمدیریتی موبایل برای بیمارانی با شکستگی های استیوپروتیک انجام گرفت.

روش بررسی

در مطالعه ی توصیفی-توسعه ای حاضر، ابتدا داده های لازم برای پژوهش از طریق جستجو در منابع کتابخانه ای، گایدلاین ها و مرور برنامه های کاربردی جمع آوری گردید. سپس از پرسشنامه ای جهت اعتبارسنجی و تعیین اهمیت این عناصر از دیدگاه پزشکان استفاده شده و طراحی منطقی برنامه کاربردی با استفاده از داده های به دست آمده صورت گرفت. در نهایت، برنامه کاربردی در محیط Android studio ایجاد و سپس ارزیابی شد.

یافته ها

بخش های اصلی برنامه شامل اطلاعات پیشگیری از بیماری، ابزار ارزیابی خطر شکستگی و اطلاعات مربوط به خودمدیریتی در مراقبت شکستگی های استیوپروتیک می باشد که خود دارای دو بخش شکستگی لگنی و سایر شکستگی ها می باشد. هم چنین، امکاناتی مانند امکان تنظیم برنامه ی ورزشی، یادآورها و پرونده پزشکی را فراهم می آورد. درنهایت عملکرد برنامه کاربردی ارزیابی شده و مطابق انتظارات بود.

نتیجه گیری

این برنامه ی کاربردی دارای محتوای معتبر است و می تواند برای کمک به بیماران با شکستگی های استیوپروتیک به منظور مدیریت بیماری و یادگیری مهارت های خودمدیریتی استفاده گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
40 تا 52
لینک کوتاه:
magiran.com/p2139475 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!