مروری بر پیشگیری و درمان مشکلات پا در بیماری دیابت: راهنمای خلاصه برای مراقبت روزانه بر اساس راهنمای کارگروه بین المللی پای دیابتی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

پای دیابتی یکی از عوارض دیابت است که بخش عمده ای از بیماران مبتلا به دیابت به آن مبتلا شده و هزینه های بسیاری را به خانواده و نظام ارایه خدمت در جامعه تحمیل می کند. هدف این مقاله مروری بیان خلاصه آخرین یافته های حوزه ی پای دیابتی بر اساس راهنماهای بالینی است.

روش ها

در این مطالعه مروری به منظور دستیابی به بهترین راهنمای بالینی در حوزه ی پای دیابتی با تعیین راهبرد جستجو و معیار های ورود و خروج تمام راهنماهای بالینی مرتبط در پایگاه ها و وب سایت های دستورالعمل های بالینی جستجو شدند. راهنماهای بالینی مرتبط با مراقبت پای دیابتی در بازه ی زمانی ژانویه  2000 تا ابتدای 2019 جستجو و بازیابی شد و برای انتخاب راهنمای بالینی منتخب توسط دو پژوهشگر به طور مجزا غربالگری شد.

یافته ها

براساس معیارهای مطالعه راهنمای بالینی کارگروه بین المللی پای دیابتی به عنوان کامل ترین راهنمای حوزه ی پای دیابتی انتخاب شد. در این مرور اصول اساسی پیشگیری و درمان مشکلات پا در بیماران مبتلا به دیابت به طور خلاصه در بخش های پیشگیری از بروز زخم های پا در بیماران مبتلا به دیابت در معرض خطر، پوشش پا و ابزار کاهنده ی فشار جهت پیشگیری و بهبود زخم پا در بیماران مبتلا به دیابت، تشخیص، پیش آگهی و درمان بیماری شریان محیطی در بیماران مبتلا به زخم های پای دیابتی، تشخیص و درمان عفونت های پا در بیماران مبتلا به دیابت و مداخلات به منظور ارتقاء بهبود زخم های مزمن پا در بیماران مبتلا به دیابت ارایه شده است.

نتیجه گیری

این خلاصه به مهم ترین نکات بخش های پیشگیری و درمان مشکلات پا در بیماران مبتلا به دیابت می پردازد. به تیم درمان توصیه می شود که کل راهنما را در هر موضوع جهت دستیابی به توصیه های جزیی تر و همچنین مرورهای سیستماتیک با بحث های جزیی تر در مورد شواهد مطالعه نمایند.

زبان:
فارسی
صفحات:
123 تا 133
لینک کوتاه:
magiran.com/p2164253 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!