ارتباط بین آنتی اسپرم آنتی بادی ها و پارامترهای سمن

چکیده:
مقدمه
مکانیسم دقیق ایجاد ناباروری با واسطه آنتی اسپرم آنتی بادی (ASA) نامشخص است. در دستگاه تناسلی مردان ASA ممکن است اثرات زیان آوری بر بلوغ و عملکرد اسپرم یا کیفیت سمن داشته باشد. در این مطالعه درصد ASA از کلاس IgA در مردان زوجهای نابارور شهر خرم آباد بوسیله تست واکنش آگلوتیناسیون مختلط (MAR) مستقیم تعیین گردید. به علاوه پارامترهای سمن به منظور بررسی ارنباط آنها با وجود ASA مورد ارزیابی قرار گرفتند.
مواد و روش ها
85 مرد بعنوان بخشی از ارزیابی ناباروری جهت تعیین ASA تست شدند. بیماران بر اساس درصد <%10 ASA یا 10%≤ گروه بندی شدند. پارامترهای سمن (حجم کمتر از 2ml، تعداد کمتر از 20×106ml و حرکت کمتر از 50%) برای هر گروه محاسبه گردید. آنالیز آماری با استفاده از آزمون دقیق فیشر انجام گرفت.
یافته ها
نتایج نشان داد که 20% جمعیت مورد مطالعه ASA مثبت بودند. حجم کمتر از 2ml با ASA به روش MAR مستقیم ارتباط معنی داری نداشت. تعداد کمتر از 20×106/ml با ASA به روش MAR مستقیم ارتباط معنی داری نداشت. حرکت کمتر از 50% بطور معنی داری با ASA به روش MAR مستقیم ارتباط معنی دار داشت.. (p=0.005)
نتیجه گیری
آنتی اسپرم آنتی بادی ها می توانند با آسیب به حرکت اسپرم، عملکرد طبیعی اسپرم را مختل نمایند. بنابراین پیشنهاد می گردد که بیماران با حرکت اسپرم کمتر از 50% کاندید تست ASA شوند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
35
لینک کوتاه:
magiran.com/p218070 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!