دغدغه های دانشکده بهداشت برای تعامل با معاونت بهداشت و بخش صنعت: یک مطالعه کیفی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

دانشکده های بهداشت از طریق آموزش نیروی کار و تولید علم، نقش موثری در سلامتی افراد جامعه دارند. با این حال، عوامل متعددی می تواند جایگاه این مراکز را تهدید کند و موجب اختلال در تعاملات آن ها با محیط های اجرایی- صنعتی شود. از آن جایی که تاکنون مطالعه جامعی در خصوص موانع پیش روی دانشکده های بهداشت صورت نگرفته است، پژوهش حاضر با هدف شناسایی دغدغه های دانشکده های بهداشت برای تعامل با محیط های اجرایی- صنعتی انجام شد.

روش ها: 

در این تحقیق، جریان گفتگوی 20 نفر از متخصصان و روسای دانشکده های بهداشت دانشگاه های تیپ یک کشور، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در تابستان سال 1397 فیلمبرداری گردید. گفتگوها دست نویس و سپس کلمه به کلمه تایپ شد و در مرحله بعد به روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها:

 با تحلیل داده ها، عوامل مرتبط در دو طبقه اصلی «چالش ها و نیازهای تعامل با معاونت های بهداشتی» و «چالش ها و نیازهای تعامل با صنعت» دسته بندی گردید که طبقه دوم شامل چهار زیرطبقه بود.

نتیجه گیری:

 مطالعه حاضر برای اولین بار به نتایجی شامل دسته بندی مجموعه ای از چالش ها و نیازهای مرتبط با تعاملات با معاونت بهداشتی و همچنین، ارتباط با صنعت به عنوان موانع کارکردهای دانشگاه و محیط های عملیاتی دست یافت. بنابراین، می توان از نتایج به دست آمده در راستای طراحی برنامه های جامع جهت رفع موانع برقراری ارتباطات و تعاملات بین دانشکده های بهداشت با معاونت های بهداشتی و صنایع استفاده نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
129 تا 135
لینک کوتاه:
magiran.com/p2180922 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!