ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی در نظام سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

سازمان ها در بازار جهانی پررقابت جهت توسعه و موفقیت به دانش، قابلیت ها و تجارب نیروی انسانی نیاز دارند. در سازمان های دانشی مانند سازمان های بهداشتی، برای حفظ و رشد دانش ضمنی، داشتن یک نظام ارزیابی عملکرد اثربخش؛ ضروری می باشد. هدف از این مطالعه، شناسایی مهم ترین ابعاد و شاخص های متناسب برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی می باشد.

روش پژوهش

در این مطالعه مروری مقالات منتشرشده در سال های 1389-1399 مورد بررسی قرار گرفت. به منظور دست یابی به مستندات علمی مرتبط، جستجوی الکترونیک به دو زبان فارسی و انگلیسی با استفاده از کلیدواژه های ارزشیابی عملکرد، نظام ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی در بانک های اطلاعاتی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی(SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور(Magiran)، بانک اطلاعات مقالات علوم پزشکی ایران (Iran Medex)، PubMed، Science Direct،Inter Science، Ovid، Pro Quest و Googel انجام شد.

یافته ها

نتایج جستجو در سایت های مختلف، دربرگیرنده 7 مقاله به زبان فارسی درزمینه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی، به بررسی متغیرهایی مانند استقلال، خلاقیت و خودکنترلی با در نظر گرفتن مدیریت مبتنی بر نتایج و فعالیت های آموزشی و پژوهشی پرداخته شده است.

نتیجه گیری

در نظام سلامت به عنوان یک سازمان دانش محور، مدیران بایستی برای پیاده سازی سیستم ارزیابی عملکرد دانشی مطلوب برنامه ریزی نمایند. بنابراین باید الگوی متناسب برای ارزیابی عملکرد کارکنان دانشی طراحی گردد، تا علاوه بر مدیریت موثر فرایندهای ارایه خدمات، نتایج کیفیت مراقبت سلامت بهتری حاصل شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 65
لینک کوتاه:
magiran.com/p2186023 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!