ممیزی مراقبت آغوشی مادران مرتبط با مراقبت آغوشی استاندارد وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی در نوزادان نارس

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

از اثرات مثبت مراقبت آغوشی می توان به برآورده شدن نیازهای نوزاد نارس به گرما، تغذیه با شیر مادر، محافظت از عفونت، ایجاد انگیزه شیر دهی در مادر،  عطوفت و کاهش درد در نوزاد اشاره کرد. هدف از مطالعه حاضر"ممیزی مراقبت پرستاری مرتبط با مراقبت آغوشی مادران  دارای نوزاد بستری در بیمارستان الزهرای تبریز با استاندارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی" است.  

روش  : 

پژوهش حاضر، یک مطالعه ی توصیفی و مقطعی با بررسی 600 مادرکه دارای نوزاد نارس بستری در بخش های  NICU و نوزادان از تاریخ 96/6/1الی 12/30/ 96 در مرکز آموزشی درمانی الزهرا داشتند، انجام شده است. در این پژوهش  اطلاعات مربوط به اجرایی درست و استاندارد مراقبت آغوشی در مقایسه با استاندارهای وزارت علوم و آموزش پزشکی با استفاده از پرسشنامه تدوین شده توسط پژوهشگر گردآوری گردیده است. این اطلاعات شامل عوامل محیطی و عوامل نوزادی تاثیر گذار بر فرآیند مراقبت آغوشی می باشد.  

یافته ها

بر اساس نمرات حاصل از پرسشنامه،  عوامل محیطی تاثیر گذار در اجرای  مراقب آغوشی 90% وعوامل موثر نوزادی بر روند اجرای مراقبت آغوشی 95% که هر دو عامل در محدوده (مطلوب) می باشد. که این نتایج گویای اجرای مراقبت آغوشی نزدیک به استاندارد وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به نتایج حاصله اجرای مراقبت آغوشی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا نزدیک به استاندارد وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی می باشد.در این مطالعه  عوامل تاثیر گذار منفی شناسایی وجهت ارتقا در الویت مشکلات راهبردی بیمارستان قرار داده شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
30 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2221914 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!