مدل سازی فاکتورهای موثر بر رضایت دانشجویان با بکارگیری سیستم های یادگیری الکترونیکی با رویکرد روش معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سیستم های های یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از بخش های جدید آموزش از راه دور در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات در سرتاسر جهان از جایگاه خاصی برخوردارند. از آنجایکه تاکنون مطالعات معدودی در این زمینه صورت گرفته است. باتوجه به اهمیت این موضوع در نظر داریم مدل جامع و جدیدی را ارایه دهیم که تاکنون ارایه نشده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه جمع آوری اطلاعات, از نوع کیفی است. نوع روابط موجود بین متغیرها از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل 351 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است نمونه مورد بررسی به شیوه طبقه ای تصادفی ساده که از طریق پرسشنامه نظرات جمع آوری شده , سنجش پایایی با کاربرد فرمول کوکران محاسبه شده و میزان کل آلفای کرونباخ بالای96/0 است. داده ها با استفاده از آزمون هایی تکنیک معادلت ساختاری و نرم افزار لیزرل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که متغیرها تحقیق از جمله: عدالت رویه ای ، عدالت توزیعی و رضایت استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی به طور مستقیم بر تمایل به تداوم استفاده بر این سیستم ها تاثیر گذارند اما سایر عوامل به طور غیرمستقیم تاثیر دارند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
2
لینک کوتاه:
magiran.com/p2229610 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!