مقایسه مروری به بررسی ایمونولوژیکی SARS-Cov-2

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف  :

بیماری کووید-19 یک بیماری عفونی به شدت مسری می باشد که توسط یک کروناویروس جدید ایجاد می شود که می تواند از انسان به انسان از طریق تماس نزدیک منتقل شود. هدف از مطالعه حاضر بررسی اطلاعات جدید در زمینه ایمونولوژی کووید-19 می باشد.

مواد و روش ها :

در مطالعه مروری حاضر، از موتورهای جستجوی Google و Google Scholar و مقالات نمایه شده در پایگاه های علمی معتبر بین المللی از جمله Pub Med، MedLine و سایت بهداشت جهانی (WHO) که منتشر شده بودند استفاده گردید. در این مطالعه، مقالات منتشر شده درباره کووید-19 و در حوزه ایمونولوژی بررسی شدند و مقالاتی که امکان دسترسی آزاد (Opean Acess) نداشتند و تنها به چکیده امکان دسترسی بود از مطالعه حذف شدند.

یافته ها :

در مجموع مطالعات صورت گرفته، میزان سیتوکین هایی مانند IL-10,IL-7,IL-2,G-CSF, TNF-α در سطح بالایی در بیماران مبتلا گزارش گردیده است. گیرنده ACE2 به عنوان گیرنده هدف ویروس کووید-19 مطرح است که ویروس پس از ورود به ریه ها به آن متصل می شود، سپس تکثیر و مهار اولیه ویروس توسط IFN-I مهار می گردد.

نتیجه گیری:

 پس از بررسی مطالعات انجام شده مشخص شد تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت های ویروسی، حایز اهمیت است. این ویروس با ایجاد اختلال در تولید اینترفرون های نوع I و کاهش بیان در تولید MHC-I , II سیستم ایمنی را ضعیف و فرار می کند. از جمله راهکارهای مناسب برای مبارزه با کووید-19 ساخت واکسن مناسب در راستای بهبود سیستم ایمنی و تولید سلول های T و سایتوکاین ها می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
614 تا 619
لینک کوتاه:
magiran.com/p2235797 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!