تاثیر روش بارداری و زایمان بر نشانگر پاسخ استرس Oct4B1 و بیان ژن های نقش گذاری شده مربوط به رشد جنین: یک مطالعه کوهورت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

داده های علمی اخیر از این نکته پشتیبانی می کنند که نحوه بارداری و زایمان ممکن است بر تنظیم اپی ژنتیک و در نتیجه رشد جنین تاثیر بگذارد. پیشنهاد شده است که فاکتور رونویسی اتصال اکتامر OCT4B1 که یک نوع جدید از OCT4 با عملکرد بیولوژیکی هنوز ناشناخته می باشد، نقش بالقوه ای در واسطه پاسخ استرس سلولی داشته باشد. علاوه بر این، فاکتور رشد انسولین مانند 2 (IGF2)، رونوشت مختص مزودرم (MEST) و ژن 10 پدری بیان شده (PEG10) ژن هایی هستند که به عنوان ژن های نقش گذاری شده شناخته می شوند و از طریق تنظیم اپی ژنتیک تنظیم می شوند. تاثیر روش زایمان و حاملگی در تنظیم اپی ژنتیک یک زمینه تحقیقاتی فعال است.

هدف

هدف ما بررسی ارتباط سطح بیان Oct4B1 و میزان بیان و متیلاسیون ژن های نقش گذاری شدهIGF2 ، MEST و PEG10 در خون بند ناف نوزادان با روش زایمان و حاملگی بود.

مواد و روش ها

نمونه های خون بند ناف از نوزادانی که پس از زایمان واژینال یا سزارین (CS) متولد شده اند با نوزادانی که در موقعیت سفالیک و یا به دلیل موقعیت بریچ با سزارین زایمان شده اند مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، تحقیقات شامل نوزادانی بود که مادرانشان از طریق فن آوری کمک باروری باردار شده اند.

نتایج

از نظر آماری اختلاف معنی داری در میزان بیان mRNA بین حالت های مختلف بارداری و زایمان مشاهده نشد (96/0 = p). در ضمن به نظر نمی رسد سطح بیانOct4B1 ،IGF2 ، MEST و PEG10 تحت تاثیر حالت های مختلف بارداری و زایمان قرار گیرد.

نتیجه گیری

این نتایج نشان می دهد که بیان و الگوهای متیلاسیونOct4B1 ،IGF2 ، MEST و PEG10 در خون بندناف تحت تاثیر نوع حاملگی و زایمان قرار نمی گیرند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
217 تا 226
لینک کوتاه:
magiran.com/p2249519 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!