تدوین مدل ترکیبی سیستم های شبیه سازی پویا و تحلیل پوششی داده های شبکه ای جهت پیش بینی و ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات (مطالعه موردی شعبه های تامین اجتماعی هرمزگان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سازمان تامین اجتماعی محور اصلی بیمه در حوزه بخش خصوصی است و بزرگترین سازمان بیمه گر است و یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی است که وظیفه پشتیبانی و تامین را برای دیگر موسسات اقتصادی، اجتماعی و خانوارها دارد. لذا به منظور خدمات رسانی مطلوب در سازمان تامین اجتماعی، طراحی و اجرای سیستم ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات مناسب برای آن الزامی است. به همین منظور در این پژوهش، جهت ارزیابی کارایی و سنجش عملکرد زنجیره تامین خدمات در سازمان تامین اجتماعی از تکنیک تحلیل پوششی داده های شبکه ای استفاده شده است . از آنجا که مدل های تحلیل پوششی داده های مرسوم بر اساس اطلاعات تاریخی عمل می کنند، بزرگترین ضعف آنها تعیین کارایی واحدهای تصمیم گیرنده در گذشته هستند و چارچوبی برای آینده ارایه نمی کنند، لذا برای رفع این مشکل در این پژوهش و به منظور پیش بینی ورودی ها و خروجی ها در زمان آینده از روش شبیه سازی پویایی های سیستم استفاده شده است. همچنین به منظور نشان دادن یافته های تیوریک حاصل از مدل جدید ارایه شده به صورت عملی ، به پیش بینی رفتار و ارزیابی کارایی زنجیره تامین خدمات 15 شعبه تامین اجتماعی استان هرمزگان در سه سال 95 تا 97 پرداخته شده است و نهایتا شعبه های کارا و ناکارا مشخص شدند و استراتژی های بهبود عملکرد را برای رسیدن به بهترین عملکرد شعبه های ناکارا روی مرز کارایی ارایه داده شدند.

زبان:
فارسی
صفحات:
297 تا 318
لینک کوتاه:
magiran.com/p2250713 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!