مطالعات سالمندان در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

شناسایی عوامل خطر سلامت سالمندان و نیز طراحی مداخلاتی در جهت ارتقاء سلامت سالمندان از اولویت های سیستم خدمات بهداشتی- درمانی در دنیای کنونی است که در قدم اول نیازمند ارتقاء دانش علمی در زمینه ی مشکلات سلامتی سالمندان است.

روش ها

در این مطالعه ی مروری که در سال 1399 انجام شده است، تمام مطالعاتی که با کلید واژه ی سالمندی یا بیمارهای مرتبط با سالمندی نظیر آترواسکلروز، پوکی استخوان، دیابت، دمانس، فریلتی، اختلالات شناختی، عملکرد روزمره زندگی، وضعیت تغذیه ای با وابستگی سازمانی مرکز تحقیقات علوم غدد و متابولیسم و یا مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران بدون محدودیت زمانی در بانک های اطلاعاتی PubMed Web of Science, Scopus, و موتور جستجوی گوگل اسکالر مورد بررسی قرار گرفتند.

یافته ها

در مجموع 115 مقاله با این کلمات کلیدی یافت شد که با بررسی نحوه ی نمونه گیری، روش کار، آنالیز داده ها و نیز حذف داده های مشابه در نهایت 63 مقاله مورد استفاده قرار گرفت.

نتیجه گیری

در این راستا، مرکز تحقیقات سلامت سالمندان مطالعات متعددی در جهت بومی سازی ابزارهای ارزیابی سلامت سالمندان، شناسایی بیمارهای شایع سالمندی، شیوع و بار بیماری ها و سندرم های سالمندی و طراحی چندین مطالعه ی مداخله ای در قالب سه مطالعه ی بزرگ شامل مطالعه ی سالمندان کهریزک، مطالعه ی سلامت سالمندان بوشهر و مطالعه ی طولی سالمندی بیرجند انجام داده است که در این مطالعه ی مروری مورد بحث قرار گرفته است.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2253266 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!