مقایسه ضایعات پوستی در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونری در زمان بستری در بخش مراقبت های ویژه قلبی (CCU) و هنگام ترخیص

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

بیمارانی که در بخش های خاص مانند CCU بستری می شوند از جنبه های مختلف از جمله پوست نیاز به بررسی و مراقبت های ویژه ای دارند. لذا با توجه به سیر بیماری های پوستی در شرایط خاص و حین بستری، در این مطالعه انواع ضایعات پوستی در بیماران بستری در CCU را در بدو ورود و حین خروج از بخش CCUرا مطالعه و بررسی کردیم.

روش‌کار

در این مطالعه مقطعی، 200 بیمار بستری در CCUبیمارستان الزهرا اصفهان را بررسی کردیم. پرسشنامه ای توسط متخصص پوست در دو مرحله ورود بیمارن به CCU و حین خروج بیمار از CCU در مورد انواع ضایعات پوستی تکمیل شد. سپس داده‌ها جمع‌آوری و آنالیز آماری شدند.

یافته‌ها

نتایج نشان داد که 15 درصد از بیمارانی که در CCU بستری شده اند حداقل یکی از ضایعات پوستی را دارند. از این بین درماتیت سبوره و سپس روزاسه بیشترین فراوانی را در بدو ورود داشتند و به صورت کلی ضایعات بدو ورود بیماران بیشتر مربوط به ضایعات Acute skin failure است. همچنین میزان زخم بستر در میان این بیماران در طی بستری به میزان زیادی در مقایسه با بدو ورود افزایش یافت.

نتیجه‌گیری

روزاسه، درماتیت سبوره و واکنش های آلرژیک دارویی پس از زخم بستر بیشترین فروانی را میان بیماران دارند. این آمار می‌تواند نشان‌دهنده ارتباط روزاسه با بیماری های قلبی‌عروقی باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
41 تا 47
لینک کوتاه:
magiran.com/p2267177 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!