همبستگی، تعهد سازمانی کارکنان فوریت های پزشکی و کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری در سال 1399

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 یکی از مهم ترین مسایل انگیزشی که امروزه با حجم گسترده ای در مطالعات روانشناسی سازمانی گسترش یافته است، مسئله تعهد سازمانی است. که امروزه جایگاه مهمی در تحقیقات از آن خود ساخته است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تعهد سازمانی کارکنان فوریت های پزشکی و کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

مواد و روش ها

پژوهش حاضر، پژوهشی توصیفی، مقطعی و کاربردی است، که با مشارکت 113 کارکنان فوریت های پزشکی و 217 بیمار که خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کرده اند و به بیمارستان منتقل شده اند، انجام شده است. نمونه گیری از هر دو  جامعه به صورت تصادفی انجام شد، داده های پژوهش توسط 2 پرسشنامه معتبر جمع آوری شد و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 و آزمون های همبستگی و همچنین آنالیز واریانس انجام شد.
 

یافته ها

 بر اساس یافته های پژوهش، تعهد هنجاری با کیفیت خدمات (05/0=P و52/0=r) رابطه آماری داشت. همچنین، تعهد مستمر نیز دارای همبستگی مثبت و معنادار با قابلیت اطمینان داشت. (02/0=p و 52/0=r)

بحث و نتیجه گیری

 با توجه به تایید همبستگی تعهد هنجاری و مستمر کارکنان فوریت های پزشکی با برخی ابعاد کیفیت خدمات پزشکی اورژانس به نظر می رسد برنامه ریزی و اقدام جهت بهبود آن ها می تواند منجر به ارایه خدمات با کیفیت  مطلوب تر شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
36 تا 43
لینک کوتاه:
magiran.com/p2268181 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!