تبیین تجربیات عوامل آموزشی و اجرایی مدارس شهر اصفهان در ارتباط با عوامل مرتبط با کارامدی آموزش های پیشگیری از رفتارها و عوامل خطرزای بیماری های غیر واگیر: یک مطالعه کیفی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آموزش های مدرسه ای، تاثیر بسزایی در ارتقای آموزش های سلامت ایفا می کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل عوامل تاثیرگذار بر آموزش های پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از نگاه شاغلین در مدارس شهر اصفهان بود.

روش ها: 

این مطالعه با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوای مرسوم انجام شد. مشارکت کنندگان را 19 نفر از شاغلین مدارس شهر اصفهان در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل دادند که با روش نمونه گیری هدفمند و تنوع حداکثری انتخاب شدند. روش جمع آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختار یافته و روش تحلیل داده ها، تحلیل محتوای استقرایی بود.

یافته ها: 

کدهای به دست آمده در 8 طبقه اصلی و 23 طبقه فرعی قرار داده شد. طبقات اصلی شامل «تاثیر سیاست گذاری های کلان سلامت بر کارامدی آموزش ها، نظام سلامت استراتژیک، نقش نظام آموزشی در ارتقای سلامت، یادگیری غیر رسمی، نقش مدارس در الگوی تغذیه ای سالم و توسعه فعالیت جسمانی، استراتژی های پیشگیرانه در ارتقای سلامت، سبک زندگی؛ پدیده ای چند عاملی با برهم کنش متقابل و تاثیر استرس و افسردگی بر سلامت» بود.

نتیجه گیری:

 شناسایی عوامل تاثیرگذار بر آموزش های مدرسه ای و به روز کردن آن ها، عوامل موثری در کارامدی برنامه های آموزش پیشگیری از بیماری های غیر واگیر می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 35
لینک کوتاه:
magiran.com/p2275395 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!