ارزیابی بیان سیتوکراتین 7 در نئوپلازی های مختلف غدد پستانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه مطالعه

سیتوکراتین ها فیلامان های بینابینی غیرانقباضی اند که در فعالیت های ساختمانی و اتصالی که در تشکیل شبکه ای برای حفاظت از سیتوپلاسم دخالت دارند. بیان سیتوکراتین 7 در کارسینوم های پستان انسان مارکر مفیدی برای تمایز است اما بیان ان در تومورهای پستانی سگ به خوبی شناخته نشده است.

هدف

در بررسی تفکیک و تمایز تومور های پستانی در انسان بیومارکر CK7 نقش مفیدی دارد ولی نقش آن در تومور های پستانی سگ نا مشخص است.

روش کار

این مطالعه بر اساس مطالعه ایمنوهیستوشیمیایی سیتوکراتین 7 در 17 مورد نیوپلاسم پستان سگ اخذشده از گروه آسیب شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و رنگ آمیزی تری کروم ماسون نمونه های مذکور برای نشان دادن رشته های کلاژن انجام شده است.

نتایج

پروتئین سیتوکراتین 7 در هر دو سلول های اپیتلیالی (1 تومور مختلط خوش خیم، 1 فیبروآدنوما، 1 کارسینوم کمپلکس، 11 کارسینوم مختلط) و میواپیتلیالی (1 فیبروآدنوم، 1 تومور مختلط خوش خیم، 3 کارسینوم کمپلکس، 1 کارسینوم مجرایی و 1 کارسینوم مختلط) شناسایی شده است. رشته های کلاژن باریک و ضخیم در مقاطع رنگ آمیزی شده با تری کروم ماسون مشاهده شده است.

نتیجه گیری نهایی

با وجود استفاده از سیتوکراتین 7 به عنوان مارکر تمایزی در سرطان پستان انسان، در بافت پستان سگ، سیتوکراتین 7 بیان بحث برانگیز در سلول های اپیتلیالی و میواپیتلیالی داشت. بر اساس نتایج فوق، سیتوکراتین 7 نمی تواند به عنوان مارکر مستقل برای شناسایی سلول های اپیتلیالی غده پستانی سگ و فاکتور پیش آگهی دهنده در نیوپلاسم های پستان سگ در نظر گرفته شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
56 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p2278239 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!