ارائه مدلی جهت ارزیابی و سنجش تاثیر انواع هوش های موثر بر تصمیمات سرمایه گذار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف ار پژوهش فوق ارایه مدلی جهت ارزیابی و سنجش انواع هوش های موثر بر تصمیمات سرمایه گذار و شناخت مولفه های آنها، از جمله هوش معنوی،هوش فرهنگی،هوش اخلاقی،هوش عاطفی،هوش سازمانی،هوش تجاری و هوش مالی می باشد .برای گردآوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و ارزیابی انتقادی (چک لیست) استفاده گردید.پژوهشگر پرسشنامه ای را طراحی و آن را در بین 300 نفر از کارگزاران و شرکت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران توزیع نمود. تجزیه و تحلیل اطلاعات بوسیله نرم افزارآماری SPSS و نمودارها توسط نرم افزار EXCEL ترسیم و حل معادلات ساختاری توسط نرم افزار AMOS بوده است. جهت سنجش نرمال بودن از آزمون کولموگروف-اسمیرنف و برای ارایه مدل از تکنیک مدل معادلات ساختاری SEM استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که متغیرهای هوش عاطفی، هوش تجاری، هوش مالی، هوش اخلاقی، هوش فرهنگی، هوش سازمانی،هوش معنوی بر تصمیمات سرمایه گذار تاثیر دارد به طوری که هوش عاطفی با بار عاملی0.554، هوش تجاری با بار عاملی 0.368، هوش مالی با بار عاملی .0312 به ترتیب ،بیشترین تاثیر را بر تصمیمات سرمایه گذار گذاشته است .

زبان:
فارسی
صفحات:
439 تا 464
فایل متن این مقاله در مگیران وجود ندارد!
دسترسی به متن مقالات تنها در صورت اعلام موافقت و همراهی نشریات با مگیران امکان پذیر است.
شایان ذکر است خدمات مگیران به نشریات به صورت رایگان ارایه می‌شود. کافی است هر نشریه ضمن اعلام موافقت کتبی خود با این خدمات فایل PDF مقالات را در اختیار ما قرار دهد.
شما نیز می‌توانید با پیشنهاد استفاده از خدمات مگیران به نشریه‌ای که مقاله شما در آن منتشر شده‌است آن را از این طریق در اختیار کاربران این پایگاه مرجع قرار دهید.