طراحی مدل ارزیابی زیرساخت‎های سازمانی در ارائه خدمات الکترونیکی با رویکرد هوش تجاری (نمونه پژوهشی: شرکت های خصوصی خدمات الکترونیک استان اصفهان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل ارزیابی زیرساخت‎های سازمانی در ارایه خدمات الکترونیکی با رویکرد هوش تجاری به‎ روش آمیخته انجام شد. در بخش کیفی، ضمن مطالعه ادبیات موضوع، با مدیران و کارشناسان ارشد فعال در حوزه خدمات الکترونیک، ده مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. یافته‎ ها با استفاده از کدگذاری به‎ روش تحلیل تم تجزیه و تحلیل شدند. به منظور بازبینی و کدگذاری با استفاده از روش دلفی، پژوهشگر در چهار مرحله به 135 کد دست یافت. روایی کدها با استفاده از روایی محتوایی لاوشه 86/0 و ضریب توافق کندال 78/0 برآورد شد. در ادامه، داده ها در قالب چهار تم اصلی مبتنی بر رویکرد هوش تجاری (فنی، مدیریت، محصول و استراتژیک)، بیست تم فرعی و 135 شاخص دسته ‎بندی شدند و مدل مد نظر طراحی شد. در بخش کمی، 270 نفر از متخصصان با روش نمونه‎ گیری سرشماری انتخاب شدند. روایی پرسش نامه به وسیله روایی سازه و پایایی آن، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 87/0 برآورد شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‎ ها در نرم ‎افزار AMOS مشخص شد که بارهای عاملی همه مولفه ها و زیرمولفه ها، در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p2332304 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!