مرور سیستماتیک مبتنی برمجموعه از چهار دهه تحقیقات در حوزه توسعه حرفه ای معلمان: بررسی کانون های تحقیق، حوزه های محتوایی ، روش ها ، طرح ها و روندها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این مطالعه نتایج یک مرور سیستماتیک در ادبیات حوزه رشد حرفه ای معلمان را برای ترسیم روندهای تحقیق از طریق تجزیه و تحلیل متن 199 مقاله تحقیقاتی در زمینه رشد حرفه ای معلمان در 40 سال گذشته (از 1982 تا 2021) ارایه می دهد. مقالات تحقیقاتی کدگذاری و تجزیه و تحلیل شدند تا زمینه های محتوای تحقیق ، روش های تحقیق ، روش های جمع آوری داده ها و یافته های آنها مشخص شود. مرور گسترده مقالات، طیف وسیعی از موضوعات را که شامل 22 حوزه تحقیق بود ، آشکار کرد. تاثیر برنامه های رشد حرفه ای معلمان ، رشد حرفه ای معلمان و فناوری و رشد حرفه ای معلمان و زبان شناسی اجتماعی بیشترین زمینه های محتوایی مورد تحقیق بودند. همچنین مشخص شد که روش کیفی با 26/52 درصد، روش تحقیق غالب در حوزه رشد حرفه ای معلمان بوده است. در مورد روش های جمع آوری داده ها ، مشخص شد که مصاحبه ، پرسشنامه و مشاهده بیشترین روش های جمع آوری داده ها در مقالات حوزه رشد حرفه ای معلمان است. با تجزیه و تحلیل بخش یافته های مقالات مشخص شد که تغییرات در شیوه ها ، نگرش ها و دانش معلم ، پیشرفتهای دانش آموزان و تعیین اولویت ها برای برنامه های رشد حرفه ای معلمان بیشترین یافته ها در مقالات حوزه رشد حرفه ای معلمان گزارش شده است. این مرور سیستماتیک مبتنی بر مجموعه از این ایده پشتیبانی می کند که برنامه های رشد حرفه ای معلمان به تغییر تفکر و عملکرد معلمان کمک می کند و به دانش آموزان سود می رساند ، در صورتی که ویژگی های خاصی در طراحی و اجرای آن در نظر گرفته شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
39 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p2368155 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!