تاثیر تجربه فعالیت‏ های بازاریابی بازی ‎سازی بر عشق به برند با تاکید بر نقش میانجی ارزش های لذت جویانه و فایده گرا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجربه فعالیت‏های بازاریابی بازی‎سازی بر عشق به برند با تاکید بر نقش میانجی ارزش های لذت جویانه و فایده گرا انجام شده است.

روش

تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد که روایی آن با روایی صوری و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد، انجام پذیرفت. از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کواریانس برای بررسی فرضیه ها استفاده شده است. برای آزمون روابط مفروض در مدل تحقیق از یک نمونه آماری شامل 396 مشتری از اپلیکیشن آپ در شهر کرمان استفاده شد؛ اپلیکیشن آپ توانسته است با استفاده از بازی‎سازی، بازاریابی بسیار موفقی داشته باشند.

یافته ها

 یافته های به دست آمده از پژوهش نشان داد که تجربه فعالیت های بازاریابی بازی‎سازی بر ارزش لذت‏جویانه و فایده‎گرایانه به شکلی معنادار و مثبت تاثیرگذار است. از طرفی، ارزش‎های لذت‏جویانه و فایده‎گرایانه بر عشق به برند تاثیر مثبت معناداری دارد. همچنین ارزش‎های لذت‏جویانه و فایده‎گرایانه در تاثیرگذاری تجربه فعالیت های بازاریابی بازی‎سازی بر عشق برند نقش میانجی ایفا می کند.

نتیجه گیری

یافته‏ های این مطالعه برای اپلیکیشن آپ ‏ در پیش‎بینی دقیق‎تر رفتارهای آتی مشتریان، و مدیریت دارایی‏ها و فعالیت‏های بازاریابی بازی سازی مفید خواهد بود. این مطالعه از لحاظ تیوری و تجربی نشان می‏دهد که تجربه اقدامات بازاریابی بازی سازی در توضیح رفتارهای مطلوب مشتریان موثر است. بنابراین، این مطالعه اقدامات بازاریابی بازی سازی را به زمینه رفتارهای مطلوب مشتریان گسترش می‏دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 88
لینک کوتاه:
magiran.com/p2386568 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!