تاثیر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی بر قصد خرید با میانجی گری هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرف کنندگان شرکت سینره

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر فعالیت های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان از طریق نقش میانجی گری هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مصرف کنندگان می باشد.

روش شناسی پژوهش

با توجه به جامعه نامحدود کاربران رسانه های اجتماعی شرکت آرایشی و بهداشتی سینره، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از تحقیق چن و لین  (2019) جهت تجزیه وتحلیل جمع آوری شد و روایی و پایایی آن موردبررسی قرار گرفت. این تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و از منظر گرد آوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جهت بررسی داده های جمع آوری شده از نرم افزار های SPSS و Smart PLS استفاده شد.

یافته ها

نتایج نشان می دهند که فعالیت های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر هویت اجتماعی، ارزش درک شده و رضایتمندی مشتریان دارد. هویت اجتماعی و ارزش درک شده نیز بر رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارند. رضایتمندی مشتریان تاثیر مثبت و معناداری بر قصد خرید، قصد تداوم و قصد مشارکت دارد. هم چنین فعالیت های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی از طریق میانجی گری رضایتمندی بر قصد تداوم، قصد مشارکت و قصد خرید تاثیر دارد.

اصالت/ارزش افزوده علمی

نتایج این تحقیق برای طرح ریزی یک برنامه بازاریابی استراتژیک برای شرکت آرایشی و بهداشتی سینره مفید خواهد بود و به مدیران و بازاریابان کمک خواهد کرد یک استراتژی به منظور افزایش سطح عملکرد برند خود به وسیله تعریف عوامل خاص مرتبط با قصد خرید، ارزش درک شده مشتری و هویت اجتماعی برند طراحی کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
333 تا 349
لینک کوتاه:
magiran.com/p2402579 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!