شاخص های ارزیابی مدیریت راهبردی پلیس در پیشگیری از بزه دیدگی زنان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

امروزه شرایط و فضای فعالیت پلیس بیش ازپیش پیچیده، دگرگون و گسترده شده است. پلیس برای پاسخگویی سریع و مناسب به این تغییرات نیازمند شناسایی شاخص های ارزیابی راهبردی جدیدی است تا چالش های پیش روی خود را شناخته و درراستای رفع آن گام بردارد. بنابراین هدف این پژوهش، شناسایی شاخص های ارزیابی مدیریت راهبردی پلیس در پیشگیری از بزه دیدگی زنان است.

روش

روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از جنبه روش شناسی، پژوهشی کیفی است که با روش تحلیل مضمون، اجرا شده است. جامعه پژوهش از خبرگان نیروی انتظامی، استادان دانشگاه، قضات، مدیران در وزارت کشور، سازمان زندان ها، آموزش و پرورش و بهزیستی تشکیل و براساس اصل اشباع نظری، حجم نمونه به 14 نفر رسید. داده ها با مصاحبه های کیفی نیمه ساختاریافته جمع آوری شدند و برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار«مکس کیودی11» استفاده شد.

یافته ها

 شاخص های ارزیابی مدیریت راهبردی پلیس در پیشگیری از بزه دیدگی زنان، در قالب 2 مضمون اصلی (ارزیابی کارایی و ارزیابی اثربخشی) و 11 مضمون فرعی (بهره وری نیروی کار، بهره وری سرمایه، بهره وری هزینه شاغلان، بهره وری انرژی، میزان رضایت مشتریان، میزان تاثیر خدمات بر محیط زیست، میزان تسهیل امور جاری جامعه، میزان رضایت کارکنان، میزان دسترسی مردم به خدمات، میزان اعتماد مشتریان و میزان قابلیت اعتماد) شناسایی شد.

نتایج

نتایج نشان می دهد شاخص های ارزیابی مدیریت راهبردی پلیس، می تواند چالش ها و آسیب هایی که نظم و امنیت را در جامعه تحت تاثیر قرار می دهد، شناسایی کند و درراستای رفع آن گام بردارد تا به اثربخشی بیشتر این برنامه منجر شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p2403563 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!