بررسی رضایتمندی دانشجویان و مربیان پرستاری از لاگ بوک دروس پرستاری بزرگسالان و پرستاری سالمندی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
سابقه و هدف

با توجه به آخرین تغییرات صورت گرفته در سرفصل کارشناسی پیوسته پرستاری، مطالعه حاضر باهدف بررسی لاگ بوک دروس پرستاری بزرگسالان سالمندی بر رضایتمندی دانشجویان پرستاری و مربیان انجام گرفت.

مواد و روش ها

مطالعه حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که به صورت در دسترس در سال 1400 بر روی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد صورت گرفت. جامعه پژوهش شامل دانشجویان ترم 3،4، 5 می باشد که مشغول به گذراندن کارآموزی درس پرستاری بزرگسالان سالمندی 1-2-3 می باشند. این پژوهش در چهار گام انجام شد. گام اول طراحی لاگ بوک بود. گام دوم: جلسات آموزشی و توجیهی جهت دانشجویان و مربیان. گام سوم: اجرای تکمیل لاگ بوک. گام چهارم: رضایت سنجی.

یافته ها

در این مطالعه 70 دانشجوی پرستاری 35 نفر مرد (50%) و 35 نفر زن (50%) شرکت داشتند. 54 نفر (7/77%) از شرکت کنندگان دانشجو مجرد و 16 نفر (3/22%) از آن ها متاهل بودند. بر اساس دیدگاه دانشجویان در مورداستفاده از لاگ بوک اکثریت گویه ها، همچون آشنایی با وظایف و اهداف کارآموزی، روشن شدن انتظارات، تمرکز یاددهی و یادگیری، برانگیختن نیازهای آموزشی رضایت متوسط کسب نمودند.

نتیجه گیری

بر اساس یافته ها دانشجویان و مربیان از به کارگیری لاگ بوک در دروس پرستاری بزرگسالان - سالمندان رضایت داشتند. اما به نظر می رسد لاگ بوک برای ثبت بعضی اهداف در آموزش بالینی کارایی لازم را نداشت. بنابراین پیشنهاد می شود ضمن اصلاح آیتم های لاگ بوک در جهت ارتقا و بهره گیری بیشتری آن بکوشند و از روش های دیگر برای ثبت آن استفاده نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p2406662 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!