بایسته های تبلیغ در مناطق مشترک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
تبلیغ دین به معنای رساندن آموزه های دینی و تاکید بر انجام اوامر و دوری از نواهی الهی جهت رشد و هدایت انسان ها، یکی از وظایف و رسالت های مهم انبیای الهی و وارثان آنان است و اینک حوزه های علمیه و روحانیون به عنوان وارثان انبیا، این تکلیف را بر دوش دارند. خداوند متعال در قرآن کریم با تمجید از مبلغین، کار آنان را ارزشمند دانسته و فرموده است: «ومن احسن قولا ممن دعا إلی الله و عمل صالحا؛[1] کیست خوش گفتارتر از آن که به سوی خدا دعوت کند و کار نیک انجام دهد». رهبر معظم انقلابK، تبلیغ دین را وظیفه اصلی روحانیون می داند تا دل ها و ذهن های مخاطبین به سمت یک هدف عالی و ولایی سوق پیدا کند: «جامعه علمی دینی یعنی روحانیت، اولین وظیفه اش تبلیغ است. تبلیغ یک وظیفه درجه دوم و مخصوص عده ای خاص از روحانیون نیست، شرایط و لوازم و نیاز ها و تلاش هایی احتیاج دارد. کسانی که اهل این کارند، باید دامن همت به کمر بزنند و آستین ها را بالا کنند و این حرکت را انجام دهند».[2] برای تاثیرگذاری تبلیغ، باید راهبرد مناسب آن در هر قشر و منطقه، مناسب و منطبق با زمان و مکان باشد. بر این اساس، تبلیغ در مناطق مشترک نیز از ویژگی های خاصی برخوردار است که با توجه به اهمیت  موضوع، برخی از بایسته های تبلیغ در آن مناطق به اختصار ذکر می شود.[3]
 
[1]. فصلت: 33.
[2]. بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، 27/10/1374.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2781
[3]. در قسمت اول این مقاله (چاپ شده در شماره ششم نشریه ره توشه، ویژه مناطق مشترک، تابستان 1400) مواردی از بایسته های تبلیغ در مناطق مشترک بیان شد. در این قسمت، بخش دوم آن ذکر می شود.
زبان:
فارسی
صفحات:
80 تا 88
لینک کوتاه:
magiran.com/p2414845 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!