چالش های انجام تریاژ صحیح: یک مطالعه مروری نظام مند

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زمینه و هدف :

انجام تریاژ صحیح بیماران جهت دریافت خدمات درمانی می تواند باعث مدیریت ارجاع آن ها به مراکز درمانی، کاهش میزان مرگ و میر و افزایش کیفیت خدمات شود. با توجه به اهمیت مسیله در این مطالعه به بررسی و توصیف برخی از چالش های موجود در زمینه تریاژ پرداخته شد.

روش ها

در مطالعه مروری نظام مند حاضر جهت استخراج مطالعات مرتبط، در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی شامل Pubmed ،Scopus ،Science Direct ،SID و Magiran با کلید واژه های تریاژ، چالش، اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس بیمارستان از سال 1390 الی شهریور 1400 با هر دو زبان فارسی و انگلیسی براساس راهبرد جستجو انجام گردید. 20 مقاله براساس معیار های ورود وارد مطالعه شدند. 

یافته ها

از مجموع 6080 مقاله بازیابی شده، 20 مقاله بررسی گردیدند. در تحلیل و بررسی مقالات 7 مقاله در زمینه چالش های انجام تریاژ در سراسر دنیا شامل: 1. بروز خطای تریاژ و هدر رفت منابع ارزشمند اورژانس؛ 2. دانش ناکافی در رابطه با انواع الگوریتم های تریاژ موجود؛ 3. تعدد الگوریتم های تریاژ، ایجاد الگوریتم های جدید و ناآشنا بودن آن ها برای پرسنل خدمات بهداشتی درمانی؛ 4. بروز معضلات اخلاقی برای تریاژکنندگان؛ 5. نبود ابزار های رایانه ای و هوش مصنوعی یا نا کار آمد بودن آن ها؛ 6. فاصله میان آگاهی و عمل پرسنل خدمات درمانی؛ 7. نبود دوره های تمرین شبیه سازی شده مدون، به دست آمد.

نتیجه گیری

چالش های متعددی در زمینه انجام تریاژ در اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی وجود دارد. با توجه به اثرات مخربی که این چالش ها بر ارایه خدمات به بیماران می گذارد، ضروری است تا اقدامات مقتضی برای رفع آن ها از طرف تصمیم گیرندگان به عمل آورده شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1096 تا 1105
لینک کوتاه:
magiran.com/p2449972 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!