تولید برون تنی رویان میمون Girvet درشرایط آزمایشگاهی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه مطالعه

میمون گریوت (Chlorocebus aethiops)، که یک پستاندار غیرانسانی (NHP) به شمار می رود، به دلیل شباهت هایش با انسان، نقش قابل توجهی به عنوان یک مدل حیوانی در مطالعات سیستم های بیولوژیکی را عهده دار می باشد.

هدف

این مطالعه به منظور به منظور انجام بلوغ آزمایشگاهی (IVM) تخمک های مرحله ژرمینال-وزیکول، لقاح آزمایشگاهی (IVF) و کشت جنین آزمایشگاهی (IVC) میمون گریوت طراحی شده است.

روش کار

10 میمون نر بالغ و 4 میمون زن بالغ پس از بیهوشی مناسب برای به دست آوردن اندام های تناسلی مورد استفاده قرار گرفتند. فولیکول های تخمدان با روش آسپیراسیون یا با استفاده از بازیابی تخمک با سانتریفیوژ (ORC) آسپیره شدند. برای بازیابی اسپرم، اپیدیدیم از بیضه جدا شد و دم اپیدیدیم در محیط شستشوی اسپرم خرد شد و به مدت 15 دقیقه انکوبه شد. در زمان تلقیح، بخشی از اسپرم انکوبه شده (10 میکرولیتر) به 90 میکرولیتر محیط لقاح حاوی حدود 20 تخمک بالغ وارد شد.

نتیجه

 داده های ثبت شده در مورد نرخ بازیابی اووسیت و نرخ بلوغ برون تنی اووسیت ها به ترتیب نشان دهنده ی افزایش قابل توجهی در نرخ اووسیتهای بازیابی شده و موفقیت در حصول بلوغ برون تنی از طریق تکنیک (9.8±0.41, 90.90%) ORC در مقایسه با اووسیتهای بازیابی شده با استفاده از روش آسپیراسیون (32/0±45/4، 00/80%) می باشد. همچنین نتایج نشان داد که میزان موفقیت در انجام لقاح برون تنی و رسیدن به مرحله کلیواژ در هر دو گروه اووسیت های بازیافت شده از طریق ORC و آسپیراسیون مشابه بود (71%). در حالی که نرخ رشد جنین تا مرحله بلاستوسیست در گروه ORC (43%) در مقایسه با گروه آسپیراسیون (33.33٪) به میزان قابل توجهی بالاتر بود.

نتیجه گیری نهایی

 بررسی نتایج این مطالعه مشخص نمود که تکنیک بازیابی تخمک از نظر تاثیر بر کیفیت اووسیتها در تولید جنین آزمایشگاهی در NHP اهمیت زیادی دارد. همچنین مشخص شد که با استفاده از محیط های کشت بلوغ، لقاح و کشت برون تنی رویان که به صورت تجاری برای مباحث درمانی در انسان استفاده می شود می توان از این محیط های کشت استفاده نمود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
257 تا 264
لینک کوتاه:
magiran.com/p2456537 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!