بررسی تاثیر راهبردهای تبلیغات تلویزیونی بر ابعاد شناختی، احساسی و رفتاری نگرش مصرف کنندگان زن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر راهبردهای تبلیغات تلویزیونی بر ابعاد شناختی، احساسی و رفتاری نگرش مصرف کنندگان زن، می باشد.

روش شناسی پژوهش

تحقیق ازنظر هدف کاربردی و ازنظر شیوه اجرا توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری تمامی مصرف کنندگان زن محصولات شوینده و بهداشتی سه برند (گلرنگ، سافتلن و اکتیو) عرضه شده در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در شهر تهران می باشند و تعداد نمونه با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری برابر با 384 نفر می باشد. روش نمونه گیری در این تحقیق روش تصادفی خوشه ای در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه های محقق ساخته با بهره گیری از پرسش نامه کایور و هندال  (2017) بود که پس از روایی سنجی و پایایی سنجی بین اعضای نمونه توزیع گردید. داده های جمع آوری شده به کمک نرم افزارهای SPSS و AMOS تحلیل شدند.

یافته ها

نتایج نشان داد راهبردهای تبلیغات تلویزیونی بر ابعاد شناختی، احساسی و رفتاری نگرش مصرف کنندگان زن تاثیر دارد. نتایج فرضیه های فرعی نیز نشان داد تکرار تبلیغات، تایید افراد مشهور، جاذبه های جنسیتی، شخصیت های طنز و مقایسه محصولات بر نگرش شناختی و احساسی مصرف کنندگان زن تاثیر دارد. همچنین نگرش شناختی بر رفتار خرید و تغییر رفتار خرید مصرف کنندگان تاثیرگذار است و نگرش احساسی نیز بر تغییر رفتار خرید تاثیر معنی داری دارد و در بین فرضیات مطرح شده در تحقیق نتایج نشان داد که نگرش احساسی بر رفتار خرید مصرف کنندگان زن تاثیر معنی داری ندارد.

اصالت/ارزش افزوده علمی

راهبردهای تبلیغات تلویزیونی بر ابعاد مختلف نگرش شناختی، احساسی و رفتاری زنان مصرف کننده نسبت به محصولات شوینده و بهداشتی تاثیرگذار خواهد بود و منجر به رفتار خرید متفاوت در آن ها می شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
196 تا 212
لینک کوتاه:
magiran.com/p2466268 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!