تاثیر چرخه های اقتصادی بر تعامل بین محدودیت های مالی و جایگزینی حسابرس مستقل در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
چکیده دوره رکود اقتصادی افزایش سطح خطر شرکت ها را در پیش دارد. به طور خاص، به دلیل خطر بالاتری که وجود دارد شرکت ها ممکن است شرایط مشخص شده در قراردادهای بدهی مانند نسبت حقوق صاحبان سهام به بدهی را نقض کنند، یا ممکن است شرکتها ورشکسته شوند. سطح خطر بالاتر و نگرانی از طلبکاران و سرمایه گذاران، نیازمند حسابرسان قوی به کار بیشتر، روش های حسابرسی گسترده و سرمایه گذاری و تلاش بیشتر در رسیدگی ها است. در دوران مختلف اقتصادی بانک ها استانداردهای وام دهی خود را به صورت سیستماتیک در سیکل تجاری تغییر می دهند بدین معنی که اعطای تسهیلات را در زمان رکود اقتصادی بدلیل احتمال عدم بازگشت آن، محدود و بالعکس در حین رونق اقتصادی، آن را تسهیل نموده بطوری که سیکل های وام دهی موجب بدتر شدن سیکل های تجاری می گردند. جامعه آماری تحقیق، کلیه شرکت های تولیدی پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال 1388لغایت انتهای سال 1398 می باشد. نمونه مورد بررسی تحقیق، مشتمل بر125 شرکت که با استفاده از روش حذفی سیستماتیک انتخاب گردید . نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها حاکی از معناداری متغیر چرخه های اقتصادی و تعامل چرخه های اقتصادی بر رابطه بین محدودیت مالی با جایگزینی حسابرس مستقل داشت.
زبان:
فارسی
صفحات:
197 تا 212
لینک کوتاه:
magiran.com/p2471503 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!