استنباط برای توزیع نمایی معکوس تعمیم یافته بر اساس داده های سانسور هیبرید فزاینده تعمیم یافته و کاربرد آن در داده های پاشش پلاسمایی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در بسیاری از تحقیقات کاربردی به دلایلی همچون محدودیت زمانی و مالی، پژوهشگر به تمامی داده ها دسترسی ندارد. بنابراین استنباط آماری براساس اطلاعات واحدهایی از نمونه که در دسترس می باشند، حایز اهمیت است. در این مقاله، روش های مختلف برآورد پارامترهای مجهول توزیع نمایی معکوس تعمیم یافته تحت داده های سانسورشده ی هیبرید فزاینده تعمیم یافته نوع دوم، مطالعه شده است. برآوردگر ماکسیمم درستنمایی پارامترهای مجهول توزیع و وجود و یکتایی آن ها بررسی گردیده است. بر اساس دیدگاه بیزی، برآورد پارامترهای شکل و مقیاس توزیع با استفاده از تابع زیان مربع خطا محاسبه شده است. از آنجا که برآوردگر بیزی پارامترها فرم بسته ای ندارند، تقریب های لیندلی و نمونه گیری از نقاط مهم برای محاسبه برآوردگرها استفاده شده است. مطالعه شبیه سازی برای مقایسه برآوردگرهای مختلف کلاسیک و بیزی، اریه گردیده است. در پایان، دو مثال واقعی شامل داده های مربوط به برخورد مایل میکرو قطره در فرآیند پاشش پلاسمایی و زمان تعمیر مربوط به یک فرستنده ارتباطی، برای نشان دادن بهتر اهداف مقاله، ارایه گردیده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
17 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p2480154 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!