بررسی و رتبه بندی شاخص های موثر بر مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) به منظور ارتقا بهره وری صنایع تولیدی با استفاده از روش FANP

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مفهوم مهندسی مجدد فرایندهای کسب و کار یا BPR یعنی اینکه فرایندهای کسب و کار کنونی را بازنگری و ساختارشکنی کنیم. این روش با استفاده از فرایندهایی کارآمدتر شرکت شما را قادر می سازد هزینه ها را کاهش و سوددهی را افزایش بدهید. در این پژوهش تلاش شده به بررسی و رتبه بندی شاخص های موثر بر مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) به منظور ارتقا بهره وری صنایع با استفاده از متدولوژی ترکیبی ANP فازی پرداخته شود. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را می توان به دو گروه کلی شامل: گروه اول اساتید دانشگاهی صاحب نظر در حوزه مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار و گروه دوم کارشناسان شاغل در صنایع تولیدی، هستند. روش نمونه گیری در این پژوهش ترکیبی از دو روش نمونه گیری غیراحتمالی هدفمند (قضاوتی) و نمونه گیری گلوله برفی است. در نهایت حجم نمونه برابر با 30 نفر از خبرگان در دسترس و متمایل به همکاری بوده است. با توجه به تحلیل نهایی و تعیین اولویت معیارها، "عوامل آموزشی و تکنولوژیکی" با وزن نهایی 0.252 ؛ "توانمند سازی" با وزن نهایی 0.177؛ "فرهنگ سازمانی" با وزن نهایی 0.122 ؛ به عنوان مهمترین معیارهای مدل یکپارچه ANP برای مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR) به منظور ارتقا بهره وری صنایع تولیدی تعیین شدند.
زبان:
فارسی
صفحات:
147 تا 163
لینک کوتاه:
magiran.com/p2499254 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!