تاثیر آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان
هدف :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 97-1396 بود.
روش:
روش پژوهش حاضر به صورت شبه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه اراک به تعداد 170 نفر در سال تحصیلی 97-1396 بود که از میان آن 28 نفر به عنوان نمونه به صورت در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده های موردنیاز پژوهش از پرسشنامه ی اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران (2004) استفاده گردید. همچنین جهت آموزش از گیمیفیکیشن طراحی شده ی آموزشی فتوشاپ که توسط پژوهشگران طراحی گردیده، استفاده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی شامل کوواریانس تحلیل شدند.
یافته های پژوهش نشان داد که آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن بر اشتیاق تحصیلی و زیرمقیاس های آن (رفتاری، عاطفی و شناختی) تاثیر معنی داری نداشت.
بنابر یافته های این پژوهش استفاده از این شیوه (آموزش با استفاده از گیمیفیکیشن)، در بالابردن اشتیاق تحصیلی دانشجویان چندان موثر واقع نشده است.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.