تاثیر برنامه ریزی آنلاین دقیق در مقابل برنامه ریزی آنلاین تحت فشار بر یادگیری اصطلاحات چند کلمه ای در بین زبان آموزان سطح متوسط زبان انگلیسی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر استفاده از برنامه ریزی آنلاین دقیق در مقابل برنامه ریزی آنلاین تحت فشار بر یادگیری عبارات چند کلمه ای در بین زبان آموزان متوسط زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، دو گروه فراگیران از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد تحت عنواین گروه آنلاین دقیق و گروه آنلاین تحت فشار انتخاب گردیدند. در فاز پیش آزمون، گروه آزمایش در معرض تمام عبارات چند کلمه ای متن ورودی قرار گرفتند. همچنین گروه آزمایش می بایست به فایل های شنیداری گوش میدادند و عبارات چند کلمه ای را از طریق این فایل ها آموخته و سپس  این عبارات را در حین صحبت به کار می بردند.در همین راستا از آنها خواسته شد فیلم «خر و استاد» را تماشا، یادداشت برداری و داستان را در 6 دقیقه بازگو کنند. در نوبت اول به جهت سرگمی و در نوبت دوم انتظار می رفت که گروه آزمایش داستان را با استفاده از عبارت های چند کلمه ای در فیلم بازگو کنند. پس از سه هفته، جهت ارزیابی پیشرفت دو گروه، پس آزمون انجام شد. پس از تجزیه و تحلیل کمی داده ها، آزمون تی مستقل اجرا گردید. نتایج پژوهش نشان دادند برنامه ریزی آنلاین تحت فشار نسبت به برنامه ریزی آنلاین دقیق موثرتر واقع گردیدند.یافته های مطالعه میتوانند کاربردهایی برای معلمین و مدرسین زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
107 تا 122
لینک کوتاه:
magiran.com/p2510151 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!