چالش های مراقبتی در پرستاری از بیماران بستری دارای اختلالات مصرف مواد: مروری نظام مند

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

بیماران بستری دارای اختلالات مصرف مواد، به عنوان یکی از چالش های بزرگ در نظام سلامت شناخته می شوند. در این راستا شواهد قوی وجود دارد که پرستاران در مراقبت از این بیماران با چالش های زیادی مواجه هستند.

روش کار

تحقیق حاضر، به روش مرور نظام مند انجام شده است. جستجو با کلید واژه های فارسی بیماری های همبود، بیماری های همزمان، چند بیماری، مراقبت پرستاری و اختلالات مصرف مواد، اختلالات مرتبط با مواد، سوء مصرف مواد و همچنین واژگان کلیدی انگلیسی comorbidities, nursing care, Dual diagnosis, Substance-Related Disorders, substance use disorders, substance abuse, druge abuse, multymorbidity, cunccurent disorders, co-existing disorders در پایگاه های داده الکترونیک sid, magiran,Civilica, google scholar و pub med از سال 1998 تا سال 2022 انجام گرفته است. مقالات به زبان های انگلیسی و فارسی، حاوی چالش ها یا راهکارهای مربوط به مشکلات مراقبت پرستاری از افراد دارای اختلالات مصرف مواد، مطالعات کیفی، کمی، ترکیبی و مروری و امکان دسترسی به متن کامل، وارد مطالعه شدند. محدودیت مکانی در نظر گرفته نشد.

یافته ها

نتایج بررسی 23 مطالعه نشان می دهد، پرستاران در مراقبت از بیماران بستری دارای اختلالات مصرف مواد، در چهار حیطه عاطفی (48% مطالعات)، مراقبتی (39%)، آموزشی (48%) و حمایتی (43%)، با چالش هایی مانند احساس فرسودگی، خطر، کمبود دانش، عدم مهارت و ابهام نقش مواجه هستند.

نتیجه گیری

 با توجه به نتایج مطالعه، پرستاران نیاز به آموزش و حمایت اضافی برای مراقبت از این بیماران دارند. آموزش کاربردی همراه با حداقل سطح متوسط حمایت نقش و نیز حمایت های عاطفی با ارتقا صلاحیت ها، دانش و مهارت می تواند در رفع مسایل مربوط به مراقبت از این بیماران موثر باشد. توسعه دستورالعمل ها، خط مشی ها و سیاست های دولتی مشخص، جهت مراقبت از این بیماران، می تواند مانع سردرگمی و ناتوانی پرستاران در مراقبت شود. علاوه بر این، ارتباطات و پیوندهای تنگاتنگ ارایه دهندگان خدمات سلامت با متخصصین حوزه، ارتقا مشارکت های بین رشته ای و اتحاد کاری می تواند جهت رفع چالش ها و موانع مراقبتی بکار گرفته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p2515876 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!