آسیب شناسی تعامل برون سازمانی پلیس در مبارزه با مواد مخدر

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

تحقیق آسیب شناسی تعامل برون سازمانی پلیس در مبارزه با مواد مخدر با رویکرد تعاملات برون سازمانی وچند نهادی ، مستلزم نوعی همسویی، یکپارچگی بوده و نقش مهمی را در برطرف نمودن خلاهای اطلاعاتی و عملیاتی این پلیس ایفاء می کند.این مهم می تواتد در کاهش هزینه ها و شکاف های تعاملی بین سازمانی و از بین بردن آسیب های تعاملی برون سازمانی پلیس در مبارزه با مواد مخدر بسیار موثر باشد.

روش

روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا یک پژوهش کیفی با تکنیک اکتشافی است.در این تحقیق برای پاسخ به سوالات تحقیق از جامعه آماری خبرگان و صاحب نظران در زمینه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در کشور ایران برای رسیدن به حد اشباع نظری استفاده شد که با شیوه نمونه گیری غیراحتمالی و ابزار مصاحبه اطلاعات جمع آوری گردید.  

یافته ها

یافته های تحقیق نشان می دهد که آسیب ها تعامل برون سازمانی پلیس در مبارزه با مواد مخدر در پنج بخش مشاهده می گردد که عبارتند از:1-نوع و چگونگی تعامل؛2-نظامات تعامل؛3-آسیب های چالش های بوجود آمده از بی توجهی به تعامل بین سازمانی ؛4-چالش های تعامل و عملکرد پلیس؛5-آسیب شناسی اسناد بالا دستی.

بحث و نتیجه گیری

نتایج نشان می دهد که می توان باایجاد بسترهای آموزشی و تحقیقی نحوه تعامل با سایر سازمان ها در بین مدیران و کارکنان و با افزایش حضور در رسانه ها و صدا و سیما و نیز با بهره جستن از نیروها و سرمایه های اجتماعی ، اتحاد و همگرایی پلیس مبارزه با مواد مخدر با مردم و نهاد های مبارزه با مواد مخدر گسترش یابد.

زبان:
فارسی
صفحات:
208 تا 241
لینک کوتاه:
magiran.com/p2536019 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!